מכתב מאבהיג'אטה איינגאר

(נכדתו של ב.ק.ס איינגאר, מייסד מסורת איינגאר יוגה)

חברי היקרים,

אנו נמצאים כעת במצב וסיטואציה שמעולם לא דמינו. תמיד האמנו שזה קרה "להם" ולא יקרה "לנו". התקופה הזו מראה לנו שכל אחד פגיע באותה המידה כמו האחר. העולם כולו, כגוף אחד, מושפע עמוקות.

בדיוק כמו כולם, אני גם מודאגת עמוקות מהתפתחות הדברים. איש לא יודע בוודאות מה עומד לפנינו, אך אני בטוחה שגם זה יעבור. אם כל אחד מאיתנו יכול לנהוג באחריות, נראה עתיד טוב יותר.

אנו מוגבלים לבתים שלנו והטבע כפה עלינו זמן פשוט להשהות. אם כי אומץ לב הוא נכס עבור מתרגל יוגה, הרגישות לא פחות חשובה לרגע הנוכחי. זה זמן מאולץ ללימוד עצמי עבורנו. האימונים שלכם עכשיו יכולים להיות כל כך מעשירים מכיוון שאתם בעצם נעולים. אסאנות, פראניאמה, מושגים וספרים שתמיד דחפתם מתחת לשטיח. תמיד התלוננו שאין לנו זמן על הידיים. הנה זה. מצאו את השמחה במפגשי תרגול שקטים. מצאו את הפעולות והתגובות בכל אסאנה ופרניאמה.

זו גם הזדמנות לשבת ולבחון כל אחד מהמעשים, התגובות וההחלטות שלנו. בהמולת החיים היומיומיים, לקחנו דברים רבים כמובן מאליו.

אני מפצירה בך להקפיד על הכללים שנקבעו על ידי הרשויות השלטוניות שלך. אנא אל תצאו לשיעורים, אימונים, מפגשים וכו'. אנו חייבים את זה לחברים ולמשפחות שלנו, להישאר במקום בו אנו נמצאים. העולם כולו, במגיפה זו, גילה מחדש רוח של אחדות. הבה נאחוז בזה ונפעל ברגישות.

אכן מדובר בזמנים קשים. כתלמידי יוגה אנו מבינים שאנחנו צריכים להיות סבלניים ולנהוג באחריות.

בית שיר (śloka) בבהגווד גיטה מסביר היטב את תפקידנו כעת:

yajña-dāna-tapaḥ-karma
na tyājyaḿ kāryam eva tat
yajño dānaḿ tapaś caiva
pāvanāni manīṣiṇām

אין לוותר על מעשי הקרבה, צדקה וכפרה;

יש לבצע אותם.

אכן, הקרבה, צדקה וכפרה

מטהרים אפילו את הנשמות הגדולות. (18.5)

כפרה או טפס (tapas) אנו עושים למען עצמנו. להיות במקום השהות שלנו ולעקוב אחר הכללים שקבעו הרשויות השלטוניות שלנו מצריכים מאיתנו נחישות ואיפוק. הישארו בבית – זה המנטרה עכשיו.

דאנה (dana) המתורגמת כצדקה היא למעשה מעשה נתינה. איזו דרך טובה יותר לעקוב אחר דאנה עכשיו מאשר להישאר בתוך הבית ולוותר על הדחף שלנו להפגש. חובתנו החברתית לא לסכן אחרים.

יג'נה (Yajna) המתורגמת כהקרבה היא הצעה שאנו מציעים לטבע. זהו חילוף רוחני סמלי בין עצמך לטבע. כל אחד מאיתנו צריך להילחם בהתפרצות הזו. כל אחד מאיתנו יכול לחולל שינוי היום ולהעניק לעולם סיכוי להיבנות מחדש.

בפינה רחוקה בעולם אני מתפללת לבריאותו ולרווחתו של כל אחד מאיתנו. בבקשה שמרו על עצמכם.

בחיבה רבה,

אבהיג'טה איינגאר

2 תגובות

  1. תודה לך אגי על השיתוף האינטנסיבי בעולמך, האיכפתיות והנתינה הבלתי מתפשרת.תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *