סוניטה איינגאר, בתו של ב.ק.ס איינגאר ואחותה של גיטה איינגאר, הסבירה את הרציונאל\ההיגיון שמאחורי תרגול רצף התנוחות שעליהם המליץ גורוג'י, ב.ק.ס איינגאר, לחיזוק מערכת החיסון.

 

סוניטה ביקשה להאיר את ה"למה" שמאחורי רצף התרגול: "ראשית יש לזכור את העיקרון היוגי של אפריגראהא Aparigraha, שהיא תירגמה כ"הימנעות מלהשיג יותר ממה שאנחנו צריכים, ליצור סביבה שמחזירה או משקמת את האנרגיה והנשימה כדי שנפשנו וגופנו ישגשגו באיזון".

 

תרגול לחיזוק המערכת החיסונית

1. Adho Mukha Virasāna, 3-5 דקות
2. Adho Mukha Śvanāsana 3-5 דקות (אפשר עם תמיכת הראש, או בתלייה מחבל)
3. Uttanasana 3-5 דקות (אפשר עם הישענות הישבן אל הקיר, תמיכת הראש). "הרחיבו את הפיסוק לטובת הגישה טובה יותר לגוף"
4. Prasarita Padottanāsana 3-5 דקות. "הרחיבו את הפיסוק כך ששרירי הישבן יתרחבו, במיוחד סביב עצמות הישיבה. הגו מתרחב ומתארך לכיוון הראש והצוואר"
5. Śirsasāna 5-10 דקות (אפשר בתלייה מחבל, חצי תנוחה, או לתרגל לפחות זמן פעמיים). "אל תדחפו את הסנטר קדימה, אפשרו לו לטפס מעלה. השתמשו ברגליים הפנימיות בכדי להגיע אל עמוד השדרה הגבי וצוואר הרחם."
6. Adho Mukha Vrksasāna
7. Prasarita Padottanasāna
8. Uttanasana. "קרבו את כפות הרגליים והתבוננו בגרון: מעברי האויר נעשים צרים אך הנשימה עוברת בצורה חלקה ונקייה, כמו לשים את מסכת הסינון מבפנים, לחקות את שאיפת האוויר ולווסת את הנשיפה. בדרך זו אין אפשרות לנשום באופן אקראי או מוגזם."
9. Virasana + Parvatasana arms. "אנו מקשיתים את הגב, הצוואר נמתח ומנקה את הגרון [מליחה], ואז אנו מורידים את הראש לבנדה ג'לנטרה"
10. Viparita Dandasana on the chair
11. Salamba Sarvangasana/Halasana/Setu Bandha Sarvangasana "יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים ולבצע את התנוחות באינטליגנציה, השתמשו בוריאציות. השתמשו בכל מה שצריך. אל תחכו שההוראות יבואו מבחוץ כדי לטפל בכם"
12. Viparita Karani. "אפשר לתרגל עם רגליים כפופות: בולסטר אורכי כנגד הקיר, כמו ב-סטטובנדה, והרגליים על הקיר. ניתן להוסיף בולסטר כדי להוסיף גובה. [וריאציה נוספת] השתמשו בארבעה בולסטרים לרוחב. אפשרו לצוואר ולגרון להתארך ולהמתח. כל אלה משפרים את פעולת הנשימה."
13. Śavasana on the bolster/Viloma 1

כתרגום של יוגה סוטרות של פטנג'לי 2.33-4 סוניטה אמרה:
[messagebox msgstyle="yellow"]"כאשר התודעה מופרעת מהרהור מתמיד על ההפכים, התרופה היא להביא אותה לאחדות. הגוף והתודעה הנתפסת על ידי העמימות אינה מאוזנת ובכך נוטה למחלות."
"כמחשבות, רגשות (ומעשים) לא ראויים, בין אם הם נעשים, נגרמים להיעשות או נמנעים, בין אם הם נגרמים על ידי תאוות בצע, כעס או אשליה, בין אם הם קיימים בדרגה קלה, בינונית או אינטנסיבית, גורמים לכאב ובורות אינסופיים. ולכן, יש צורך לגשר על ההפכים כדי ליצור איזון."[/messagebox]

לצפייה בסרטון של רצף תרגול לחיזוק המערכת החיסונית בהגדמתו של אייל שפרוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *