איינגאר יוגה מכוון להביא את מתרגלי היוגה למיצוי הפוטנציאל המלא שלהם בעת תרגול תנוחות היוגה, גם כאשר הדבר מותיר את התנוחה "לא מושלמת", וגם כאשר אנו עושים שימוש באביזרי יוגה. 

למעשה, השימוש באביזרים בעת תרגול תנוחות היוגה הינו פרי גאונותו החדשנית של ב.ק.ס איינגאר, מייסד השיטה.

הודות העבודה המעמיקה של איינגר עם אבזרים, אנשים בכל הגילאים ומצבים בריאותיים יכולים לבצע את תנוחות היוגה בקלות ובדרך זו לחוות שפע של יתרונות מהיוגה.

אופן השימוש באביזרי יוגה, הידע שאפשר לקבל ממנו ויישום הלמידה – תלוי בניסיונו ובבשלותו של המתרגל. עבור תלמיד מסויימים אביזרים עשויים להוות תמיכה, מנטלית או פיזית. עבור מתרגלים מתקדמים, האביזרים עשויים להוות אמצעי לחדירה עמוקה ומעודנת יותר של האינטליגנציה והתודעה לתנוחת היוגה – ולתוך ההוויה עצמה.

עבור תלמידים עם מגבלות גופניות השימוש באביזרים עשוי להאפשר תנוחות יוגה שקשה לבצע בלי אביזרים. למעשה בבעזרתם מתרגלי יוגה המתמודדים עם מחלות לב, בעיות נשימה או בעיות צוואר או גב יכולים להקל על כאבם ולהחלים.

תנוחות יוגה מעודדות אותנו להתמודד עם הפחדים שלנו. תנוחות הדורשות כפיפה לאחור או התהפכות עשויות לעורר חרדות ופחדים. אביזרי יוגה עשויים לעזור למתרגל היוגה להתמודד עם הפחד, להקל עליו ולהתגבר עליו. לדוגמא, תרגול עמידת ראש (Sirsasana) עם תמיכת הקיר – עוזר למתרגל המתחיל להתגבר על הפחד מנפילה לאחור. 

יחד עם זאת, אביזרי יוגה נוטים להסיח את תשומת הלב מהתנוחה עצמה. עדיף לעשות את התנוחה באטיות ולפי יכולתך גם אם יכולת זו מוגבלת, מאשר לאלץ את הגוף בעזרת עזרים. לכן, עלינו לעבוד על תנועת המודעות הפנימית, להתמיד בתרגול התנוחות ולחזור עליהן שוב ושוב על מנת להתקדם בתרגול, מאשר לעשות שימוש מיותר באביזרים.

עקרונות ויסודות תרגול איינגאר יוגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *