תכשיטים על המזרון?

דילמה אמיתית שרבות שותפות לה. ואני באמת חושבת שיש פה עניין מגדרי. זו בעיה בעיקר נשית. האם להשאיר את התכשיטים מחוץ למזרון או שאפשר להביא אותם אליו? הטבעת קצת מפריע בעמידת ראש… אבל אפשר אולי להשאיר אותה עד לעמידת ראש ואז להוריד אותה רק אז! השרשרת לפעמים מעיקה בכלב… אבל אפשר להסתדר! נוריד אותה רק במחרשה…. או שאולי גם אז רק נסיט אותה הצידה! ומה עם הצמיד? הוא כל הזמן נופל ובכלל מפריע לי למפרק כף היד… לא נורא! זה כמו שעון ולא חייבים להוריד… אבל השעון שלי דווקא כן מציק, אז אולי אותו כן צריך להוריד ממש כבר בהתחלה… ומה עם העגילים? את הגדולים אני גם ככה לא מביאה איתי לתרגול, אבל מה עם הקטנים האלה?

2013-05-25 17.50.23

אז עם תכשיטים או בלי?

לא פעם קרה לי שהורדתי את התכשיטים לפני שיעור, השארתי אותם במקום גלוי כדי שלא אשכח אותם, ורק בדרך הביתה נזכרתי שהשארתי אותם במקום גלוי כדי שלא אשכח אותם… מצד שני, לא פעם קרה לי שלא הורדתי אותם בזמן, ופתאום באמצע התרגול ממש הצטערתי. לדוגמה, בעמידת נר לא פעם קרה שתליון השיווה הנחמד והקטן שלי ננעץ בגרוני בעצמה, או שהטבעת גרמה כזה כאב באצבעות הידיים שהייתי צריכה לרדת מעמידת ראש… וזה אכן מבאס. הפתרון הקל יהיה כמובן לא לבוא עם תכשיטים כלל, ואם הפתרון הזה טוב לכם – אולי אין צורך להמשיך ולקרוא, כי כבר מצאתם פתרון. אבל אם עצם הרעיון של "להתפשט" מכל התכשיטים לפני השיעור מעורר בכם אי נוחות – אולי כדאי שנדבר על זה.

אי –היצמדות Vairagya

אחד התרגולים ביוגה הוא ללמוד איך לא להיצמד. למה? למה שאפשר, בעצם. לא להיצמד לרעיונות, לתשוקות, למקומות ולחפצים… אז השאלה הבסיסית ביותר שכדאי לשאול היא מדוע קשה לנו להיפרד מהתכשיטים שלנו לשעה וחצי של אימון? כי קשור בהם רגש? כי בלעדיהם אנחנו חשופות? כי בלעדיהם אנחנו לא יפות? או פשוט כי זה מעייף להוריד ואז לשים מחדש?

ההתעסקות באי הנוחות שהתכשיטים עלולים לגרום – יכולה להפריע לתודעה בעת התרגול. ייתכן שזה אף עלול להיות מסוכן (כשהתליון ננעץ בגרוני התחושה לא היתה נעימה ואף מחניקה מעט). אם כן, בשם הבטיחות ובשם ההגינות ייכתן שנעדיף להוריד את התכשיטים לפני אימון.

ומה עם אותם מורות מלאות בתכשיטים? האמת היא, שלא זה העיקר. יש נשים שמתרגלות בחצאיות ובג'ינס ויש מורים שמתרגלים עם מחרוזות פנינים או מאלות ארוכות. זה לא באמת מה שיגרום לתרגול להצליח או להיכשל – אבל זה יכול להיות מקור להתעסקות מיותרת.

בסופו של דבר, אנחנו צריכות לעשות חושבים. מה עדיף על מה והאם התכשיטים מפריעים לתרגול או לא… אולי הסרת התכשיטים תעורר כזו סערת רגשות שעדיף היה שהיינו משאירות אותם שם מלכתחילה…

התכשיטים האמיתיים

אבקש לסיים עם שיר מקסים ששמעתי לא מזמן בסנסקריט, הנה התרגום שלי לעברית:

התכשיט שראוי לשים על הידיים – נדיבותהתכשיט שראוי לשים על הצוואר – אמירת אמתהתכשיט שראוי לשים על האוזניים – שמיעת דברי חכמיםאילו עוד תכשיטים דרושים לי?

התניות ודחפים לא מודעים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *