ב.ק.ס איינגאר המשיך לתרגל יוגה במשך כמה שעות בכל יום גם כשהיה בן 92. תרגול היוגה שלו השתנה, הוא מספר, לעומת מה שהוא תרגל כשהחל את דרכו ביוגה בגיל 16, כך שיענה על צרכיו בהווה.

איינגאר הסביר שלדעתו, ה"בעיות האמיתיות" מתחילות בגילאים 50-60, אז מרגישים את רקמות הגוף מתקשות לעמוד בעומסים המופעלים על הגוף. עם זאת, הוא סיפר שבגיל 90 התרגול שלו היה יותר קשה מאשר כשהיה צעיר והתאמץ ללמוד את הנושא. אז, הוא תרגל עשר שעות ביום, בגיל 90 הוא תרגל מספר שעות בכל יום, אך תיאר מאבק בין הגוף לבין התודעה: הגוף אומר "אני לא יכול יותר", והתודעה אומרת "אל תכריח אותי". הוא הזהיר את תלמידיו הצעירים שתרגול האסאנה והפרניאמה בגיל מבוגר הופך קשה יותר, ולכן, הוא התעקש, תרגול היוגה הופך להיות חשוב יותר. להזרים את הדם, לבנות את העצמות ולעסות את הרקמות הופכים להיות למשימות הכרחיות בגיל מבוגר. הוא הסביר שהתרגול יכול להאט – ואף לעצור – את תהליך "הזדקנות החומר".

לאלה שאמרו לו "אתה לא צריך עזרים כי אתה מתרגל מגיל צעיר" הוא ענה – זה לא העניין. העניין הוא שעכשיו, בגיל מבוגר, התרגול הוא הכרחי. לפתיחת בית החזה, הרחבת הסרעפת, אלה הפעולות החשובות בגיל המבוגר. בגיל המבוגר, הוא הדגיש, חשובה השהייה בתנוחות יותר מאשר מספר וגיוון התנוחות. איינגאר היה נשאר בויפריטה דנדאסאנה וקפוטאסנה לדקות ארוכות… עם זאת, הוא הזהיר, שחשוב לא לתרגל תנוחות שמאמצות מדי את הגוף, תנוחות שמייצרות רעד בשרירים. כח הרצון, איינגאר הדגיש, הוא המרכיב העיקרי בתרגול יוגה בגיל מבוגר. תרגול היוגה מייצר אנרגיה בתאי העצב כאשר נשארים בתנוחה מאתגרת לאורך זמן.

לפי מחקר חדש איינגאר יוגה מסייעת במניעת נפילות בקרב נשים מעל גיל 65. לקריאה אודות המחקר לחצו כאן

בשיעורי איינגאר יוגה – תרגול רך קיים דגש על מנוחה. השיעור מתחיל בהקדשת זמן למנוחה עמוקה. לאחר מכן, דרך תנוחות בשכיבה על הגב, בעמידה או בישיבה אנו מניעים את הגוף, מותחים ומאריכים ופותחים את בית החזה. השיעור כולל שימוש באביזרים על מנת להתאים את התרגול אל מתרגלי היוגה (ולא להיפך). כל שיעור כולל תנוחות הפוכות ומסתיים בהרפייה עמוקה.

שיעורי יוגה רכה מתקיימים בימי ראשון 17:00-18:30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *